FAQ – częste pytania i odpowiedzi
Opieka nad osobą starszą wymaga poświecenia, ale przynosi dużą satysfakcję. Głównym zadaniem jest wsparcie, a nawet wyręczenie rodziny seniora w opiece nad nim. Dotyczy to nie tylko bezpośrednich czynności związanych z opieką, ale też zorganizowaniem czasu seniorowi i prowadzeniem jego gospodarstwa domowego. Praca opiekuna wymaga empatii, wrażliwości, opanowania i cierpliwości, ale też dzielenia się pozytywną energią.
Do najważniejszych obowiązków opiekunki należą:
• pomoc w codziennych czynnościach takich jak ubieranie i higiena osobista;
• pomoc w trakcie poruszania się;
• przygotowywanie i podawanie posiłków;
• podawanie leków;
• rozmowa z podopiecznym;
• spędzanie czasu wspólnie z seniorem;
• wspólny spacer;
• sprzątanie mieszkania;
• robienie prania, prasowanie;
• zakupy.
Chcąc ubiegać się o pracę opiekuna/opiekunki należy przede wszystkim posiadać doświadczenie w opiece nad osobami starszymi oraz znać minimum komunikatywnie język niemiecki lub angielski lub holenderski. Atutem jest posiadanie dyplomów opiekuna medycznego lub opiekuna osób starszych. Mile widziane prawo jazdy i referencje z poprzednich zleceń.
1. Rozmowa rekrutacyjna polegająca na opisaniu doświadczenia kandydata.
2. Weryfikacja języka obcego.
3. Przedstawienie aktualnych ofert pracy.
4. Wysłanie profilu do zagranicznego kontrahenta.
5. Akceptacja przez rodzinę profilu kandydata.
6. Przygotowanie umowy i wysłanie jej kurierem.
7. Organizacja przyjazdu na zlecenie.
8. Wyjazd opiekunki/opiekuna na zlecenie
9. Stały kontakt z koordynatorem.
Oczywiście pracując z naszą firmą, każdy opiekun/opiekunka ma zapewnione ubezpieczenie. Pracownik na umowie zlecenie ma wyrabianą kartę EKUZ.
Najczęściej nasze zlecenia trwają od 6 do 8 tygodni. Czasem w wyjątkowych sytuacjach pojawiają się oferty na krótszy okres, czyli od 2 do 4 tygodni oraz pojawiają się oferty na dłużej niż 8 tygodni.
Wynagrodzenia za wyjazd sięga nawet do 2000€. Mamy różne oferty pracy i każda oferta wyceniana jest indywidualnie. Zależy to między innymi od wynegocjowanej przez naszego kontrahenta kwoty, znajomości języka obcego, tzw. trudności zlecenia oraz doświadczenia opiekunów.
Przejazd do pracy organizuje i finansuje APN Sentium. W sytuacji, kiedy opiekunka chce dojechać na miejsce zlecenia na własne rękę, to koszty są jej zwracane.
Na każdym zleceniu jest zapewniona przerwa w czasie pracy. Jest ona uzgodniona i dopasowywana do harmonogramu dnia podopiecznego.
Jak najbardziej jest taka możliwość. Nasze zlecenia staramy się dopasować do preferencji opiekunek i opiekunów. Niestety nie obsługujemy wszystkich krajów związkowych (Landów) w Niemczech i nie wszystkie regiony niderlandzkie. Warto zapytać naszych koordynatorów lub śledzić nasze oferty.
Dla osób z podstawową znajomością języka pojawia się mało ofert. Niestety, bardzo rzadko mamy propozycje pracy bez znajomości języka obcego, dlatego zachęcamy do nauki.
Wszelkie reklamacje prosimy przesyłać pod adres mailowy reklamation@apnsentium.pl
Formularz kontaktowy
Konkretna
oferta pracy w
48h